Ob dies als düsteres Zeichen zu deuten ist, dass die Luftraumsperre über Grossbritannien noch länger dauern könnte ...
http://www.abendblatt.de/vermischtes/ar ... 2-Uhr.htmlDie britische Regierung hat beschlossen, durch die Aschewolke festsitzende Reisende mit Kriegsschiffen der Marine zurückzuholen. Die HMS Ocean, ein Amphibienschiff, solle noch am Montag am Ärmelkanal ankommen, teilte Premierminister Gordon Brown in London mit. Auch der Flugzeugträger HMS Ark Royal solle dorthin aufbrechen. Zusammen können die beiden Schiffe tausende Briten transportieren, die in Frankreich gestrandet sind.
Wirtschaftlich hat das ganze auch schon klare Auswirkungen gezeigt. Ausflug zur Börse



Quelle: Swissquote.ch
Aber auch hier gibt es natürlich der Gewinner - z.B. der Eurotunnel:

Quelle: markets.ft.com (Financial Times)
Und noch eine Änderung


http://www.eurocontrol.int/corporate/pu ... _1030.htmlAt the current time, air traffic control services are not being provided to civil aircraft in the major part of European airspace. This includes Belgium, the Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, parts of France, Germany, Hungary, Ireland, the Netherlands, northern Italy, Poland, Romania, Slovenia, Switzerland, parts of Ukraine and the UK.
In some of these areas the upper airspace has been made available, depending on the observed and forecasted area of possible ash contamination. However, it is difficult to access this airspace as in most cases the surrounding area is not available for flights.
Approximately 30% of the total number of flights are expected to take place today in Europe, representing 50% of the total continent area. Southern Europe - including Portugal, Spain, parts of Italy and France, the Balkan area, Bulgaria, Greece and Turkey, as well as parts of northern Europe (Norway and parts of Sweden) are currently open to civil traffic.
Gruess
Lukas